Administration i Rbok
Här finner du information om hur man administrerar kontouppgifter, nycklar, användare och mer i kommunens boknings- och bidragssystem.
Kunduppgifter
Här finner ni en introduktionsfilm om hur ni ändrar era kunduppgifter såsom postadress, kontaktuppgifter, bankuppgifter med mera.
Administrera användare
Administratören kan lägga till en ny användare för ert konto i Rbok till exempel en administratör eller gruppledare.
1. Gå till https://haninge.rbok.se/#/
2. Klicka på logga in och legitimera er med ert bank-id
3. Gå till Administrera i menyn och klicka på fliken ”Användare”
4. Klicka på ”Ny användare” och en ny ruta kommer upp på bildskärmen.
5. Fyll i uppgifterna som i exemplet på bilden ovan, ange HAG som inloggningsmetod. Fyll i hela personnumret (12 siffror) i en följd utan mellanslag, fyll i för- och efternamn samt vilken roll ni tilldelar personen.
6. Om ni vill se en liten film på Youtube om hur man lägger till en användare kan ni klicka på denna länk.
Filer (förening)
Roller (förening)
Nycklar
Sektioner och grupper
Förenings styrelse
Förenings gruppledare
Förening medlemsregister
Förening skapa närvarokort
Förening ansök om aktivitetsstöd
Rbok support
Har ni användarfrågor om Rbok kan du kontakta oss via Epost.
Senast uppdaterad: 30 maj 2024