Ungdomar
Här hittar du stöd om du mår dåligt, har det jobbigt hemma eller behöver prata med en vuxen. Du får tips på vart du kan vända dig för att få hjälp – oavsett om problemen är stora eller små.
Stöd för ungdomar
Ungdomar kan få stöd och hjälp av socialtjänsten.
Även familjer kan få hjälp.
Socialtjänsten kan också kontakta ungdomar
som dricker alkohol, använder droger
eller har rymt hemifrån.
Vill du prata med ungdomsenheten?
Ring socialtjänstens mottagning för barn,
unga och vuxna: 08‑606 79 96
Haninge ungdomsmottagning
Välkommen till Haninge ungdomsmottagning.
Här får du hjälp om du är 12–23 år.
På mottagningen arbetar
barnmorskor, sjuksköterskor, kuratorer och läkare.
Du kan prata med oss om det mesta.
Inga frågor är för stora eller för små.
Vi har tystnadsplikt.
Det betyder att vi inte får berätta
för någon vad du säger.
Det kostar inget att komma till oss.
Telefon barnmorska: 08–123 383 00
Telefon kurator: 08-606 96 00
Ung och problem med alkohol, droger eller spel?
Du som är upp till 25 år
och använder alkohol eller droger
kan få hjälp av MiniMaria.
MiniMaria är en del av socialtjänsten.
De som arbetar där samarbetar med
föräldrar och andra viktiga personer
för att hjälpa den unge att bli drogfri.
Telefon: 08‑606 75 22
Besöksadress: Handens stationsväg 19, plan 4
Senast uppdaterad: 2 mars 2026