Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Snabb hjälp

Här finns viktiga telefonnummer
när du behöver snabb hjälp.

Polis och ambulans

Vid olyckor, bränder eller en nödsituation ring alltid 112.
Vill du anmäla en stöld 
eller något annat till polisen ringer du 114 14.

I Haninge finns polisstation 
vid Runstensvägen 3 i Handen.

Har du frågor som gäller bränder?
Då kan du ringa Södertörns brandförsvarsförbund
08-721 22 00.

Haninge kommuns socialjour

Socialjouren hjälper till
om ni har problem i familjen.
Det kan gälla både barn och ungdomar
eller de vuxna.

På dagen ska du ringa kommunens växel 08-606 70 00
Om något händer på kvällen eller natten
kan du ringa: 020-70 80 03
Det går att ringa
fram till klockan 02.00 på natten.

Kvinnojour

Kvinnojouren hjälper kvinnor
som blivit hotade eller slagna i hemmet.
Om en kvinnan behöver tillfälligt boende kan kvinnojouren ordna
det så att hon får vara ifred.
Om hon har barn får de också följa med.

De som arbetar på kvinnojouren har tystnadsplikt.
Det betyder att de inte berättar
för någon vad de får veta. 

Du ringer 08-777 68 60

haninge@roks.se

Våld i nära relation

Haninge kommuns relationsvåldsteam
tar emot personer som behöver stöd och hjälp.
Relationsvåldsteamet kan prata med personer
som har blivit hotade och slagna.
Personer som är rädda för att någon ska göra dem illa
kan också få skydd.

Relationsvåldsteamet: 08-606 91 40 (dagtid på vardagar)

rvt@haninge.se

Manscentrum östra Södertörn

Om du är man och har hamnat i en kris
kan du kontakta Manscentrum östra Södertörn.
Här kan man få råd per telefon
eller boka in en tid för att få prata
med en rådgivare eller terapeut.

Du ringer 073-068 86 48

Manscentrums webbplats

Brottsofferjour

Brottsofferjouren hjälper dig
som blivit utsatt för brott.
Om du blivit slagen
eller fått några av dina saker stulna
kan det vara skönt att tala med någon.

Du kan också få hjälp med
läkare eller advokat.

Ring: 08-777 85 00
Telefontider
måndagar, onsdagar och torsdagar 09.00–14.00
fredagar 09.00–12.00

Övriga tider kan du prata in ett meddelande på telefonsvararen.
Lämna namn och telefonnummer så ringer vi dig.

Besöksadress: Rudsjöterrassen 5, Handen
info@haninge.boj.se

Om du är under 20 år kan du kontakta Haninge stödcentrum 08-606 86 44 eller 070-678 23 46.

Senast uppdaterad: 14 december 2022