Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Barn och föräldrar

Här finns adresser dit du kan vända dig
om du är orolig för dina barn
eller har problem i din familj.

Om du är orolig för ett barn

Om du är orolig
för hur ett barn har det
ska du ringa socialtjänsten.

Vi kan ge dig råd
och svara på dina frågor.

Du behöver inte ha bevis
för att barnet far illa.
Det räcker med en misstanke.

Du behöver inte säga vad du heter.

Ring socialtjänsten: 08-606 79 96

Stöd för barn och unga

Kommunens familjebehandlingsenhet
hjälper dig och din familj till rätt stöd.

Barn eller tonåringar som haft det svårt
kan till exempel träffas i grupper
och prata om familjens problem.

Skolan och kommunens socialtjänst
kan också hjälpa barn och familjer.

Vill du prata med någon om familjebehandling?
Då ringer du kommunens växel 08-606 70 00.
socialochaldreforvaltningen@haninge.se

Familjerådgivning

Om vuxna par har svårt att komma överens
kan de komma till familjerådgivningen
för att prata om sina problem.

Familjerådgivarna har tystnadsplikt.
Det betyder att de inte berättar
för någon om vad som sägs hos dem.

Läs mer om familjerådgivning

Familjerätt

Om föräldrarna flyttar isär
måste de komma överens
om var barnen ska bo och vem som ska betala.

Haninge kommuns familjerättsenhet
hjälper föräldrarna efter en skilsmässa.
De hjälper också till med frågor
om till exempel adoption eller faderskap.

Vill du prata om familjerätt?
Då ringer du kommunens växel 08-606 70 00.
socialochaldreforvaltningen@haninge.se

Senast uppdaterad: 5 januari 2023