Så beställer du skyddsutrustning
Skyddsutrustning kan beställas via Proceedo eller, om särskilt kundnummer har skaffats, via SKR/Kommentus bristavtal och leverantören OneMed.
För att skaffa ett särskilt kundnummer till OneMed
- Fyll i blanketten Anmälan för avrop - kommunal verksamhet.
- Skicka blanketten via fax: 0771-41 41 10 eller med e-post till kundservice@onemed.se
- Du får sedan ett svar från OneMed med användarnamn och lösenord via e-post.
För att beställa produkter från OneMed
- Gå in på www.onemed.se klicka på webshop för sedan logga in med användarnamn och lösenord.
För leverans innan jul måste beställningar vara OneMed tillhanda senast fredag den 18 december klockan 12.00.
Tillgång på skyddsutrustning
Enligt SKR är tillgången på skyddsutrustning generellt god. Samtliga skyddsartiklar kan beställas i webshopen. SKR uppmanar till att inte hamstra.
En del verksamheter har upplevt att det råder brist i OneMeds webshop. En förklaring som har givits är att det kan ta upp till ett dygn att uppdatera lagerstatusen. Så om någon produkt inte ser ut att finnas i lager kan du avvakta en stund och sedan gå in igen för att se om lagersaldot uppdaterats.
En del verksamheter har påtalat att de inte har fått den utrustning som de har beställt. Dessa frågor och andra frågor kring materiel som beställts och/eller levererats hänvisas direkt till OneMeds kundtjänst för utredning.
Beställa produkter via Proceedo
Utöver bristavtalet med SKL (OneMed) finns också möjligheten att beställa materiel via Proceedo. Till exempel finns bara en modell av munskydd att beställa via OneMed. Denna modell har upplevts som opraktisk att hantera. Godkända munskydd av annan utformning finns via Proceedo.
Kontakt social- och äldreförvaltningen:
Anna-Karin Dyrwoold 08-606 83 36
Mikael Stjernqvist 08-606 90 18
Senast uppdaterad: 15 december 2020