Ny leverantör för inkassohantering
Haninge kommun har under våren tecknat ett avtal med Visma Financial Solutions som framöver kommer att ta hand om kommunens inkassohantering.
Visma kommer i fortsättningen att skicka ut och svara på frågor om inkassokrav, medan Haninge kommun svarar på frågor kring den ursprungliga fakturan, påminnelsen och dess innehåll.
De inkassokrav som skickats ut från Intrum Justitia kommer att fortsätt hanteras av dom.
Har du frågor kring faktura och påminnelse, kontakta Haninge kommun.
Kontakta i första hand den referens som står på den ursprungliga fakturan och påminnelsen.
Du kan även kontakta kundgruppen:
E-post: kundnkrav@haninge.se
Telefon: 08-606 48 00
Har du frågor om ditt inkassokrav från Visma, kontakta dom genom
E-post: kontakt.vfs.se@visma.com
Telefon: 0771-23 24 02
Har du frågor om ditt inkassokrav från Intrum Justitia, kontakta dom genom
E-post: B2C.se@intrum.com
Telefon: 08-616 77 00
Senast uppdaterad: 19 mars 2021