Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Upphandling av nytt verksamhetssystem för social- och äldreförvaltningen

Just nu pågår upphandling av ett nytt verksamhetssystem för social- och äldreförvaltningen. Upphandlingen beräknas vara klar i slutet av juni. Siktet är att förvaltningen startar implementationsprojektet under hösten.

Händer över laptop Foto: MostPhotos

En tidigare påbörjad upphandling fick avbrytas i mars månad då upphandlingens upplägg med verksamhetssystem och nyckelfri låshantering visade sig överstiga budgeterade medel.

I annonsen som ligger ute nu beskrivs behovet enligt följande:

Haninge kommuns social- och äldreförvaltning har behov av ett ändamålsenligt och verksamhetsorienterat verksamhetssystem för perioden 2022 och framåt. Verksamhetssystemet ska fungera som helhetslösning för förvaltningens verksamheter inom äldreomsorg, funktionshinderomsorg, individ- och familjeomsorg samt hälso- och sjukvård.

Omfattning
Kommunen efterfrågar en tjänst som tillgodoser social- och äldreförvaltningens behov av en digital lösning för att stödja förvaltningens huvudprocesser. Tjänsten omfattar verksamhetssystem samt support och kringtjänster.

Annons: Upphandling av verksamhetssystem för social- och äldreförvaltningen

Kontakt

Eftersom det råder sekretess kring upphandlingen behöver eventuella frågor från exempelvis leverantörer hänvisas till Upphandling Södertörn: 08-606 92 05, upphandling@haninge.se

Senast uppdaterad: 23 juli 2020