Upphandling av nytt verksamhetssystem för social- och äldreförvaltningen
Just nu pågår upphandling av ett nytt verksamhetssystem för social- och äldreförvaltningen. Upphandlingen beräknas vara klar i slutet av juni. Siktet är att förvaltningen startar implementationsprojektet under hösten.
En tidigare påbörjad upphandling fick avbrytas i mars månad då upphandlingens upplägg med verksamhetssystem och nyckelfri låshantering visade sig överstiga budgeterade medel.
I annonsen som ligger ute nu beskrivs behovet enligt följande:
Haninge kommuns social- och äldreförvaltning har behov av ett ändamålsenligt och verksamhetsorienterat verksamhetssystem för perioden 2022 och framåt. Verksamhetssystemet ska fungera som helhetslösning för förvaltningens verksamheter inom äldreomsorg, funktionshinderomsorg, individ- och familjeomsorg samt hälso- och sjukvård.
Omfattning
Kommunen efterfrågar en tjänst som tillgodoser social- och äldreförvaltningens behov av en digital lösning för att stödja förvaltningens huvudprocesser. Tjänsten omfattar verksamhetssystem samt support och kringtjänster.
Annons: Upphandling av verksamhetssystem för social- och äldreförvaltningen
Kontakt
Eftersom det råder sekretess kring upphandlingen behöver eventuella frågor från exempelvis leverantörer hänvisas till Upphandling Södertörn: 08-606 92 05, upphandling@haninge.se
Senast uppdaterad: 23 juli 2020