Nytt ärendehanteringssystem för supportärenden från och med den 13 maj
Den 13 maj får äldreförvaltningen och socialförvaltningen ett nytt ärendehanteringssystem för supportärenden och beställningar från förvaltningarnas verksamheter.
Ärendehanteringssystemet heter Servicedesk plus och är samma system som Haninge kommuns servicedesk redan använder.
Medarbetare som behöver support i verksamhetssystem som exempelvis Combine eller Procapita eller av annan anledning vill komma i kontakt med systemförvaltningen kontaktar precis som vanligt via e-post. Det nya ärendehanteringssystemet genererar då ett svarsmail med ett ärendenummer så att medarbetaren vet att systemförvaltningen tagit emot ärendet. Ärendet tilldelas sedan en handläggare som kommer arbeta med ärendet. Medarbetaren kan under tiden ärendet hanteras följa statusen på sitt ärende samt även kommunicera kring ärendet via servicedesk.haninge.se.
Kontakt
Support Systemförvaltning för social- och äldreförvaltningen
systemsupportsaf@haninge.se
Senast uppdaterad: 23 juli 2020