Frågor och svar angående omorganisationen
Vid införande av nära ledarskap har det dykt upp många bra och relevanta frågor som vi ska försöka svara på. Här kommer några exempel.
När får jag veta vem som blir min chef, verksamhetschef?
Tillsättning av verksamhetschefer kommer att ske under vecka 25 och vecka 26.
Vem kan söka tjänsterna som gruppchef, bemanningsassistent?
Alla kan söka tjänsterna som gruppchef och bemanningsassistent. Urvalet kommer sedan att göras av verksamhetschef i samarbete med HR och urvalet kommer att grunda sig på vår process kring kompetensbaserad rekrytering.
När går annonserna ut?
Annonserna för tjänsterna som gruppchef och bemanningsassistent kommer att gå ut 14/8 och de kommer att vara sökbara fram till den 30/8. Tillsättningen av gruppchefer kommer att ske under sensommaren, början av hösten. Så snart vi vet mer om vem och vilka som blir gruppchefer kommer det att kommuniceras.
Vad händer med mig om jag inte söker bemanningsassistent eller gruppchef?
Alla personer som är berörda av den här förändringen kommer att ha samtal med sin chef. Vår ambition är att det ska bli bra för all administrativ personal.
Vad händer med mig om jag inte får en sökt tjänst?
Vi kommer att titta på alla personer individuellt för att det ska bli så bra som möjligt.
Kan man söka på ett annat boende?
Självklart, det är ofta att föredra.
Kommer någon att bli uppsagd?
Det kan vi inte uttala oss om då vi i dagsläget.
När blir de geografiska områdena på Ordbo klara?
Detta kommer att ske i samarbete med personalen för att det ska bli så bra som möjligt för våra kunder och medarbetare.
När börjar den nya organisationen att gälla?
Vår arbetshypotes vi i nuläget arbetar efter är att den nya organisationen ska börja gälla 1 november.
Vad kommer att hända med natt- och stödgruppen?
Natt- och stödgruppen kommer att flyttas över till avdelningen för ordinärt boende in i den nya organisationen.
Kommer natt- och stödgruppen att splittras?
Nej, i dagsläget är det inte aktuellt.
Senast uppdaterad: 23 juli 2020