Digitalisering av avvikelsehantering på gång
Under våren digitaliseras avvikelsehanteringen för avvikelser enligt SOL, LSS och HSL för socialförvaltningen, äldreförvaltningen och utbildningsförvaltningen genom verksamhetssystemet DF Respons.
Detta gör vi för att:
- få en effektivare process
- få bättre rutiner för hantering av ärenden
- öka informationssäkerheten
- öka rapporteringsfrekvensen
- öka möjlighet att analysera förekomst av avvikelser och utveckla det förebyggande arbetet
Driftsättning kommer ske i etapper. Först ut är äldreförvaltningen och utbildningsförvaltningen under april och därefter socialförvaltningen under maj månad.
Chefer och legitimerad personal kommer erbjudas utbildning. Information om detta kommer via e-post.
Har du frågor om projektet kontakta Hanna Gustafsson på Digital utveckling.
Kontakt
Hanna Gustafsson
Projektledare Digital utveckling
08-606 48 22
Senast uppdaterad: 23 juli 2020