Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Viktig information från Haninge kommun

Förändra och förbättra

Det finns olika sätt att
förändra och förbättra
framtiden i Haninge kommun.

Det finns flera sätt
för dig att lämna dina förslag.
Du kan lämna e-förslag, synpunkter
medborgarförslag och klagomål.

Synpunkter

Här kan du lämna synpunkter
på kommunens arbete
om du tycker något fungerar dåligt.

Din synpunkt går direkt till
den som är ansvarig.

Lämna din synpunkt här

Haningeförslag

Haningeförslag är ett enkelt sätt
för dig att lämna förslag
till kommunens politiker.

Om 50 personer
skriver under ditt förslag
så tas det upp till diskussion.

Här kan du lämna ditt e-förslag
och skriva under andras förslag:

Haningeförslag

Klagomål på skola/förskola

När problem uppstår i skolan
eller i förskolan
ska du först vända dig direkt till
skolans ansvariga.

Om du inte får den hjälp du vill ha
kan du istället lämna ditt klagomål här.

Då får du svar så
snabbt som möjligt
från utbildningsförvaltningen.

Lämna ditt klagomål

Senast uppdaterad: 18 mars 2025