Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Förskola och grundskola

Här kan du läsa om förskola och grundskola i Haninge. Du får veta hur du ansöker om en plats, vad som gäller i skolan och vilket stöd ditt barn kan få.

De yngsta barnen kan gå i förskola

eller hos ett familjedaghem.

Avgiften för förskolan beror på

hur mycket föräldrarna tjänar.

 

Det finns också en öppen förskola.

Dit får alla gå.

Den är gratis.

 

När barnen fyller sex år

ska de börja i grundskolan.

Det finns kommunala skolor

och fristående skolor.

Alla barn måste gå i grundskolan.

 

Alla förskolor

Alla grundskolor

Öppna förskolan

Senast uppdaterad: 26 februari 2026