Förskola och skola (lättläst)
I Haninge finns många olika förskolor och skolor. Det finns både kommunala och fristående förskolor och skolor.
Du kan jämföra skolor
På webbplatsen kan du jämföra olika förskolor och skolor.
Det hjälper dig att se vad som passar ditt barn bäst.
Du kan söka skola
När det är dags att välja skola kan du göra en ansökan här på webbplatsen.
Vad betyder fristående?
Fristående förskolor och skolor drivs inte av kommunen.
De drivs av ett företag, en förening eller en stiftelse.
De måste följa samma lagar och regler som kommunens verksamheter.
Du kan välja om ditt barn ska gå i en kommunal eller en fristående skola.
Vill du veta mer?
Klicka på rubrikerna i menyn.
Har du frågor om skolan i Haninge?
Ring kommunens växel: 08‑606 70 00.
Personalen hjälper dig att komma till rätt person.
Senast uppdaterad: 23 juni 2026