Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Miljö- och hälsoskydd

Södertörns miljö- och hälsoskyddsförbund
jobbar för att skydda människor och natur.

De ser till att regler om miljö och mat
följs.

Inspektörer gör besök på restauranger,
affärer, skolor och fabriker.

De kontrollerar att maten är säker att äta.

De ser till att företag hanterar
kemikalier och skräp på rätt sätt.

De kontrollerar hur det är inomhus
så att människor mår bra.

De undersöker vatten,
avlopp och värmepumpar.

De ger tillstånd för att få
sälja eller servera alkohol och tobak.

De ger råd till både företag och vanliga människor.

Service: 08-606 73 00

Senast uppdaterad: 6 maj 2025