Nytt avtal med Freezone om kultur för unga

I samband med att nuvarande avtal löper ut har idrotts-, kultur- och fritidsnämnden beslutat om ett nytt avtal för det idéburna offentliga partnerskapet med Freezone och Vägen Ut.

Avtalet gäller perioden 1 april 2024 – 31 mars 2027. Partnerskapet bygger på att Haninge kommun och Studieförbundet Vuxenskolan har identifierat gemensamma samhällsutmaningar och ser folkbildning som ett sätt att möta dem. Enligt avtalet går Haninge kommun årligen in med 2 550 000 kronor och Studieförbundet Vuxenskolan med 510 000 kr i Freezone och Vägen ut.

Vägen Ut har musikverksamhet i anslutning till de kommunala fritidsgårdarna och vänder sig framför allt till högstadieungdomar. Freezones huvudmålgrupp är unga i gymnasieåldern. I Freezones lokaler i Handenterminalen kan deltagarna syssla både med musik, film och kreativt skrivande.

Senast uppdaterad: 22 februari 2024