Viktig information om bokningar av mötesrum i kommunhuset
Från och med den 2 september öppnas fler mötesrum i kommunhuset upp för bokning i Outlook. Det kommer vara 16 mötesrum som läggs in i systemet. Vissa av dessa rum har fram till nu haft manuella bokningskalendrar. Du som har gjort en manuell bokning behöver nu göra en ny via Outlook.
Mötesrummen som har haft manuella kalendrar har endast varit öppna för en specifik förvaltning. Kalendrarna har nu tagits bort varför det är viktigt att du som bokat manuellt gör en ny bokning.
Rummen öppnas upp som en del av förberedelserna inför övergången till flexibla arbetsplatser. I förberedelserna ingår ombyggnationer på plan 0–2 under hösten. Ombyggnationerna medför bland annat att mötesrum i vinge 0C – Ornö, Dalarö, Utö, Fjärdlång och Huvudskär - inte går att boka i höst.
Serviceenheten arbetar just nu med att lägga om befintliga bokningar i dessa rum. En del ombokningar förläggs till de mötesrum som nu öppnas upp i Outlook.
För KS-salen kommer merparten av befintliga bokningar att ligga kvar. De bokningar som behöver flyttas hanteras av serviceenheten.
Kommunhusprojektet beklagar de olägenheter som ombokningarna medför.
För information om bokningar
Kontakta Ann Heimdahl, serviceenheten, ann.heimdahl@haninge.se
Senast uppdaterad: 1 september 2025