Uthämtning av nya bärbara personlarm – 29 augusti och 1 september
Från och med 1 september är Securdia ny leverantör av bärbara personlarm. Det innebär att de gamla larmen från Avarn behöver lämnas in och de nya hämtas ut.

Vem kan hämta ut larm?
Utlämningen gäller beställningar som är gjorda fram till den 21 augusti. Beställningar efter detta datum levereras senare – beställaren kontaktas direkt.
Utlämningstillfällen
Plats: Receptionen, entréplan i kommunhuset.
• Fredag 29 augusti kl. 09:00–15:00
Om du behöver ett fungerande larm till måndag morgon den 1 september, hämta ut det vid detta tillfälle. En representant från Securdia finns också på plats under fredagen för att svara på eventuella frågor.
• Måndag 1 september från kl. 08:00
Reservdag för dig som inte kan hämta ut ditt larm på fredagen.
Inlämning av gamla larm
Gamla personlarm från Avarn ska lämnas in senast den 4 september. Det går bra att lämna dem i receptionen, märkta med "Trygghet och säkerhet". Ej kompletta eller saknade larm debiteras verksamheten.
Ett komplett larm består av:
• larmenhet
• kontakt till arm (armband eller fäste)
• laddkabel med kontakt.
De två olika larmtyperna som kommer att användas framöver: SRT405 och SRT406.Foto: Securdia
Tack för att ni följer instruktionerna – det underlättar en smidig övergång till den nya leverantören!
Kontakt
Har du några frågor eller funderingar, tveka inte att höra av dig till trygghetochsakerhet@haninge.se
Senast uppdaterad: 27 augusti 2025