Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Påminnelse! Ny hantering av personalakter

1 december 2023 är sista dagen att kontakta Haningearkivet för att boka tid för inlämning av personalakter.

Bild på liggande pärmar med papper i. Foto: Mostphotos.com

Kommunstyrelseförvaltningens ledningsgrupp har beslutat att centralisera, och på sikt digitalisera, hanteringen av kommunens personalakter. Det första steget i processen är att säkerställa ordning bland befintliga personalakter.

Kommunens samtliga avslutade personalakter ska vara inlämnade till Haningearkivet den 31 december 2023.

Beslutet (KS-2023-00466) innebär bland annat att alla akter för personal som avslutat sin anställning ska lämnas in till Haningearkivet, samt att verksamheter ska ordna personalakter för befintlig personal. Detta arbete ska vara färdigt till årsskiftet.

Detaljerade instruktioner mejlades ut till samtliga chefer 2023-10-16, samt nyligen som en påminnelse. 


Viktiga datum:

1 december 2023: Sista dagen att kontakta Haningearkivet för att boka tid för inlämning.

31 december 2023: Kommunens samtliga avslutade personalakter ska vara inlämnade till Haningearkivet.


Preliminär tidsplan för projektet i stort

Våren 2024: Centralisering av personalakter sker i etapper.

Hösten 2024: Införande av systemstöd för digitala personalakter, samt digitalisering av befintliga personalakter.


Frågor om att ordna eller leverera personalakter: haningearkivet@haninge.se

Har du frågor om projektet i stort är du välkommen att kontakta: Jerker Bohman, projektledare, enheten för demokratistöd, jerker.bohman@haninge.se

Senast uppdaterad: 29 november 2023