Inför ny upphandling av personalsystem kommer våra behov och perspektiv samlas in
I höst påbörjar vi en upphandling av ett personal- och lönesystem. Nytt avtal ska vara tecknat runt halvårsskiftet 2023, eftersom nuvarande avtal för Heroma går ut i juni 2025. För att få in synpunkter och behov, kommer alla att få möjlighet att framföra sina specifika önskemål på ett framtida systemstöd.

I denna upphandling samarbetar vi med konsultföretaget Knowit.
Inför upphandlingen vill vi ha en bred delaktighet från både medarbetare och chefer i verksamheterna. På så sätt kan vi identifiera vilka behov som är prioriterade och ta reda på förbättringsområden för att säkerställa att vi får en långsiktig och framtidssäkrad systemlösning.
Enkät och intervjuer
I början av september får både chefer och medarbetare möjlighet att svara på en enkät, som kommer att publiceras på intranätet. Enkäten är anonym och frivillig. Vi hoppas att så många som möjligt utnyttjar denna möjlighet att kunna framföra sina synpunkter.
Under september kommer vi även att bjuda in till intervjuer för att få en mer fördjupad behovsbild. Personalavdelningen kommer att ta kontakt med ett urval av medarbetare från samtliga förvaltningar och bolag, som Knowit kommer att intervjua. Vi hoppas att det ska finnas ett stort intresse av att delta.
KONTAKT
Anette Björkqvist, Lönechef
08-606 84 01
anette.bjorkqvist@haninge.se
Senast uppdaterad: 21 juni 2022