Ny DN-kampanj inför Almedalen
Utbildningsförvaltningen följer upp den framgångsrika DN-kampanjen i mars med en ny kampanj. En redaktionell annons publiceras i DN:s temabilaga om skolan den 1 juli och bilagan kommer också att spridas under Almedalsveckan. Huvudbudskapet går ut på att lyfta de framgångsfaktorer som ligger bakom Vi i femman-segern men också grundskolans resultatutveckling i stort de senaste åren. Annonsen kommer även gå digitalt under två veckor.

Syftet med kampanjen är att väcka intresse för Haninges skolor hos lärare och lärarstuderande men också hos vårdnadshavare och intresserad allmänhet.
Haninges skolor är stolta över Måsöskolans seger i årets Vi i femman. I kampanjen framhålls klass 5B:s duktiga elever och deras ambitösa förberedelser och inte minst klassens representanter i tävlingen, Noah Adayson och Ida Abbas Abdi. Klassmentor Josephine Borg lyfter framgångsfaktorer som skolans värdegrundsarbete, där trygghet är ett centralt begrepp.
Utbildningsdirektör Henrik Lindh får annonsens avslutande replik och poängterar hur utbildningsförvaltningen de senaste åren satsat på ett systematiskt kvalitetsarbete. Annonsen förmedlar insikten att Haninges skolor är en skola för alla. En skola där alla elever kan nå sin fulla potential.
Annonsen i DN når 510 000 läsare via papperstidningen och eDN. Den kommer också gå som en digital kampanj under två veckor där den kommer ha hundratusentals visningar. Den tidigare kampanjen fick fler klick än genomsnittet.
En förhållandevis stor andel lärare och andra yrkesverksamma inom utbildningssektorn prenumererar på DN.
Senast uppdaterad: 8 augusti 2022