Nu återgår vi till Previas sjuk- och frisktjänst
De tekniska problemen med Previas sjuk- och frisktjänst är lösta. Den 19 oktober klockan 18:00 styrs telefonnumret återigen över till dem. Anmälningar till Medhelps webbportal, som tillfälligt kopplades in, stängs av natten till den 20 oktober och efter det gäller Previas tjänst fullt ut.

Den 1 oktober blev Previa vår nya företagshälsovård. Previas sjuk- och frisktjänst är uppbyggt så att chefer får både sms och avisering via e-post från sina medarbetare.
Den chef som inte får sms bör kontakta lönenheten på e-postadressen: lon@haninge.se för att uppdatera sitt arbetsmobilnummer i Heroma. Det är också löneenheten som du fortlöpande kontaktar om du behöver ändra vem i din verksamhet som ska ha aviseringar vid sjuk- och friskanmälan.
Du som chef hittar samlad information om vårt avtal med Previa här.
Där kan du som chef:
- Läsa mer om avtalade tjänster, se priser och beställa tjänster digitalt.
- Få kontakt och hitta till Previa, genomföra digitala besök.
- Läsa mer om Sjuk-, VAB- och Friskanmälan samt ta del av statistik. Samma telefonnummer som tidigare 08-606 81 40.
- Läsa mer om och kontakta Previa för Krisstöd. OBS:Nytt telefonnummer 0771-55 00 77.
Har du som chef övriga frågor gällande vårt nya avtal med Previa kontakta HR Chefsstöd.
Personalavdelningen tackar alla som hjälpt till med de tekniska problemen under de senaste veckorna.
Senast uppdaterad: 18 oktober 2021