Använd Tele2 app för att hänvisa din telefon
Alla medarbetare har fått utökade och förbättrade möjligheter att själva hantera vidarekopplingar, samt frånvaroinställningar via appen Tele2 växel. Detta då vi under hösten har bytt leverantör av telefoni till Tele2.

Möjligheten att vidarekoppla samtal och göra frånvarohänvisningar via att ringa till växeln tas nu bort. Detta gör du nu själv i appen Tele2 växel. Ringer du internt kommer du att mötas av ett intalat svar som hänvisar dig till att frånvarohänvisa eller vidarekoppla via appen.
Detta gör att växeltelefonisterna kan fokusera på att förbättra tillgängligheten och servicen för dem som ringer till oss i kommunen.
Denna förändring införs på måndag den 8 november och är till att börja med tidsbegränsad till två veckor. Vi kommer därefter utvärdera om detta är något som ska bli permanent.
Hänvisa telefon vid frånvaro
Du kan göra dina hänvisningar i appen Tele2 växel, eller på Tele2 Mina sidor. Tänk på att du alltid ska sätta en tid när du förväntas komma tillbaka så att telefonisterna kan ge ett klart besked när någon söker dig.
Senast uppdaterad: 30 november 2021