Nytt ansökningsformulär för sociala kanaler
I kommunen finns många sociala kanaler och det kommer ofta in förfrågningar om att starta upp nya kanaler. För att vi ska kunna utnyttja redan befintliga kanaler på bästa sätt och nå framgång med de nya vi startar har processen för att ansöka om en ny kanal förbättrats.

Du som vill starta en ny kanal fyller i ett digitalt ansökningsformulär och din ansökan bereds av kommunikationsstrateg och kommunikatör på din förvaltningen. Förslag till beslut presenteras för förvaltningschef/direktör som sedan fattar beslut om en ny kanal. För att kunna fylla i formuläret behöver du göra ett visst förarbete och tydliggöra vilken målgrupp du vänder dig till och vilka effekter du vill uppnå. Gå därför gärna igenom frågorna i formuläret tillsammans med dina kollegor och din chef innan du skickar din ansökan.
Kommunikationsstrateg och kommunikatör finns alltid med dig som stöd, tveka inte att kontakta någon av dem!
Senast uppdaterad: 20 januari 2021