Vässa dina kunskaper inom upphandling och inköp
Har du rätt kunskaper gällande upphandling och inköp eller vill du bara lära dig mer? Passa på att anmäla dig till Upphandling Södertörns digitala utbildningstillfällen. Två olika utbildningar är möjliga att boka in i kalendern. Utbildningarna kommer att återkomma årligen!

Utbildningstillfälle 1 – Inköp och direktupphandling
Denna utbildning lämpar sig för dig som ofta genomför beställningar från avtal och behöver fördjupad kunskap i hur avtal fungerar, hur beställning och leverans fungerar samt hur direktupphandling ska genomföras.
Utbildningen innefattar information om inköp och direktupphandling; ett axplock är följande:
- Avtalskatalogen
- Proceedo
- Avtal
- Beställning
- Leverans
- Leveransavvikelser
- Samordnad varudistribution
- Uppföljning
- Direktupphandling
- Vanliga frågor
Datum: 9 mars, 18 maj, 14 september samt 16 november, klockan 09:00-11:00.
Anmälan skickas via e-post till upphandling@haninge.se Glöm inte att ange det datum som du vill delta.
Utbildningstillfälle 2 – Upphandling och direktupphandling
Denna utbildning riktar sig till dig som vill veta mer om upphandling och gällande lagstiftning (LOU) och dig som deltar i upphandlingar. lagen om offentlig upphandling (LOU).
Utbildningen innefattar information om upphandlingsprocessen och lagstiftningen; ett axplock är följande:
- Lag om offentlig upphandling
- Upphandlingsprocessens genomförande; samarbete, roller och ansvar mm
- Avtal
- Uppföljning
- Direktupphandling
Datum: 23 mars, 4 maj, 21 september och 23 november, klockan 09:00-11:00.
Anmälan skickas via e-post upphandling@haninge.se Glöm inte att ange det datum som du vill delta.
Senast uppdaterad: 1 mars 2021