Ny rutin för ansökan om semesterväxling 2021
Inför årets ansökan om semesterväxling införs en ny digital lösning, de tidigare blanketterna plockas bort. Genom det digitala formuläret kan medarbetare ansöka om semesterväxling under perioden 1 oktober till och med den 31 december. Här har vi listat vad som är bra att tänka på inför den nya rutinen.

Alla medarbetare som har rätt till semesterväxling kan ansöka om detta genom ett digitalt formulär. Formuläret kommer vara tillgängligt på vårt intranät, HINT. Du som chef behöver inte skriva under någon blankett likt tidigare utan medarbetare beviljas semesterväxling om personen har rätt till det.
Semesterväxling trots att medarbetare inte uppfyller villkoren?
Du som chef kan bevilja semesterväxling, om det finns särskilda skäl. Detta trots att personen inte uppfyller villkoret om att ha tagit ut alla semesterdagar vid växling 2020.
Det är då viktigt att du som chef mejlar till supportlon@haninge.se och meddelar detta. Tänk på att uppge medarbetarens namn och personnummer. När detta är gjort kan medarbetaren skicka in sin ansökan dock senast den 31 december. Får vi inte in dessa uppgifter i tid kommer medarbetaren att nekas semesterväxling i samband med ansökan.
Medarbetare som inte kommer åt intranätet, HINT
Har du medarbetare som inte kan nå HINT? Då behöver du hjälpa personen att göra sin ansökan om semesterväxling.
Information finns på HINT, se Semesterväxling
Information finns även under rubriken Förmåner på Heroma Web självservice.
Foto: Haninge kommun
Senast uppdaterad: 28 februari 2024