Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Till dig som arbetar inom Hemtjänsten. Viktig information om byte av larmdosa.

Alla som bor i vanligt boende behöver byta sin larmdosa. Det nya trygghetslarmet gör att det blir lättare att höra Trygghetscentralen då våra brukare larmat.

Nytt trygghetslarm 2025 Så här ser det nya trygghetslarmet ut.

Byte av brukarnas trygghetslarm kommer ske någon gång under perioden oktober 2024 till januari 2025. Innan larmdosan ska bytas skickas ett brev om bytet. Brevet ska levereras antingen visa post eller genom brukarens Hemtjänst.

Information om bytet av larmdosa till alla våra brukare finns här.

Det är viktigt att du läser informationen så du har rätt fakta att ge om din brukare frågar.

Tack för din hjälp!

Har du frågor?  Välkommen att ringa larmhandläggare på telefon 08-606 83 73.

Med vänlig hälsning

/Teamet som jobbar med trygghetslarm på Haninge kommun

Senast uppdaterad: 21 oktober 2024