Nytt avtal avseende LOV för daglig verksamhet LSS
Haninge kommun har genomfört en ny upphandling avseende lagen om valfrihet (LOV) för daglig verksamhet LSS.
Vad gäller för nuvarande leverantörer inom LOV daglig verksamhet ?
Avtalet med nuvarande leverantörer löper ut 2024-04-11. Om befintliga leverantörer ansöker om att ingå i nya avtalet, kan deras avtal som tidigast börja gälla från och med 2024-04-12.
Vad gäller för nya leverantörer inom LOV daglig verksamhet?
Nya leverantörer har ingen uppsägningstid att förhålla sig till. För att en ansökan ska kunna godkännas måste samtliga krav i upphandlingen vara uppfyllda. Det innebär att avtalet kan träda i kraft efter att handläggningstiden är klar och blivit godkänd som leverantör enligt LOV.
Avtalsstart kan därmed se olika ut beroende på när leverantören inkommer med sin ansökan och när ansökan blir hanterad samt godkänd. Ansökningar kan även komma in löpande under hela avtalsperioden.
Mer information om LOV daglig verksamhet
Information om nya leverantörer inom LOV daglig verksamhet kommer att finnas tillgänglig i TendSign (avtalskatalogen) från och med 2024-04-12.
För frågor om avtalet avseende LOV-daglig verksamhet är ni välkomna att kontakta SÄF-upphandling på e-post: saf-upphandling@haninge.se
Senast uppdaterad: 15 mars 2024