Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Hantering av personalakter

Projektet om centralisering och digitalisering av personalarkivet senareläggs till 2025. Detta på grund av att det nya lönesystemet måste hinna implementeras innan ett systemstöd för digitalt personalarkiv kan implementeras.

Bild på liggande pärmar med papper i. Foto: Mostphotos.com

Fram till dess är det mycket viktigt att samtliga chefer håller sina personalakter ordnade enligt instruktionerna som skickades ut i höstas. Det arbetet som gjordes av alla chefer hösten 2023 med att leverera avslutade personalakter till Haningearkivet, samt ordna befintliga personalakter, skapade en god grund för detta. Nu handlar det om att bibehålla den ordningen fram till centraliseringen.

Alla chefer kommer att bli kontaktade i början av 2025 med information om hur centraliseringen kommer gå till.


Uppdaterad tidsplan för projektet:

  • Maj–september 2025: Centralisering av personalakter sker i etapper
  • Oktober 2025 och framåt : Digitalisering av personalarkivet påbörjas 

Frågor om hur personalakter ska ordnas och förvaras: Haningearkivet, haningearkivet@haninge.se

Frågor om projektet i stort: Jerker Bohman, projektledare, enheten för demokratistöd, jerker.bohman@haninge.se

Senast uppdaterad: 22 februari 2024