Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Nytt avtal för bemanningstjänster inom vård och omsorg

Från och med 2024-04-06 har Haninge kommun ett nytt avtal för bemanningstjänster inom vård och omsorg.

Det nya avtalet för bemanningstjänster omfattar två anbudsområden.

Anbudsområde 1 – legitimerad vårdpersonal bestående av följande yrkeskategorier:

  • Skolsjuksköterska
  • Sjuksköterska
  • Arbetsterapeut
  • Sjukgymnast/fysioterapeut

Anbudsområde 2 – övrig personal bestående av följande yrkeskategorier:

  • Undersköterska
  • Vårdare/omsorgspersonal
  • Personlig assistent

Mer om avtalet

Information om nya avtalet, aktuella leverantörer, uppgifter om rangordning, kontaktuppgifter och ersättning finns tillgänglig i TendSign (avtalskatalogen) från och med 2024-04-06.

Viktigt att tänka på

Det pågår signering av samtliga avtal med vinnande leverantörer, när avtalen är signerade av båda parter, d.v.s. leverantören och kommunen kommer avtalen att finnas tillgängliga i avtalskatalogen. Avtalen med respektive leverantör börjar gälla när avtalet är signerat av båda parter, dessa avtal kommer att läggas upp löpande i avtalskatalogen.

Nya beställningar/avrop ska ske enligt nya avtalet. Pågående avropsavtal fortsätter att gälla till dess att avropsperioden löper ut. När avropsavtalet har löpt ut ska ett nytt avropsavtal upprättas inom det nya ramavtalet.

För frågor om avtalet är ni välkomna att kontakta SÄF-Upphandling på e-post: saf-upphandling@haninge.se

Senast uppdaterad: 10 april 2024