Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Nya rutiner för utlägg och traktamenten

Från och med 1 november ska du som medarbetare registrera dina utlägg, traktamenten och kostnader för representation i den nya modulen resor & utlägg. Detta gör du i Heroma självservice.

En hög med sedlar på ett bord Foto: Mostphotos

Den 1 november ändrar ekonomienheten och löneenheten rutinerna gällande utlägg och traktamenten.

I stället för att använda pappersblanketter så registrerar du som medarbetare utlägg, traktamenten och kostnader för representation digitalt i Heroma självservice.

Den nya modulen "Resor & Utlägg" blir synlig i Heroma i menyn till vänster den 1 november. I modulen finns det hjälpfilmer som vi rekommenderar er att titta på, det finns även hjälptexter att läsa vid registrering av ett ärende.

Utlägg och traktamenten betalas ut med den ordinarie löneutbetalning.

Du som är chef kommer att få dessa ärenden för godkännande/attest i Heroma, på samma sätt som frånvaro och arbetsförändringar kommer idag.

Det är viktigt att fortsatt följa de regler och riktlinjer som finns. Du som chef ska alltid kontrollera bifogade kvitton och deltagarlistor innan du godkänner ett ärende. Läs gärna på om de regler som finns på HINT gällande utlägg, representation och traktamenten.

Har du frågor om utlägg och representation vänder du dig till leverantorsfaktura@haninge.se
Vid frågor om traktamenten vänder du dig till lon@haninge.se

Här finns mer information

Manualer för Heroma

Utlägg och representation

Traktamenten

Senast uppdaterad: 1 november 2023