Nya rutiner för utlägg och traktamenten
Från och med 1 november ska du som medarbetare registrera dina utlägg, traktamenten och kostnader för representation i den nya modulen resor & utlägg. Detta gör du i Heroma självservice.

Den 1 november ändrar ekonomienheten och löneenheten rutinerna gällande utlägg och traktamenten.
I stället för att använda pappersblanketter så registrerar du som medarbetare utlägg, traktamenten och kostnader för representation digitalt i Heroma självservice.
Den nya modulen "Resor & Utlägg" blir synlig i Heroma i menyn till vänster den 1 november. I modulen finns det hjälpfilmer som vi rekommenderar er att titta på, det finns även hjälptexter att läsa vid registrering av ett ärende.
Utlägg och traktamenten betalas ut med den ordinarie löneutbetalning.
Du som är chef kommer att få dessa ärenden för godkännande/attest i Heroma, på samma sätt som frånvaro och arbetsförändringar kommer idag.
Det är viktigt att fortsatt följa de regler och riktlinjer som finns. Du som chef ska alltid kontrollera bifogade kvitton och deltagarlistor innan du godkänner ett ärende. Läs gärna på om de regler som finns på HINT gällande utlägg, representation och traktamenten.
Har du frågor om utlägg och representation vänder du dig till leverantorsfaktura@haninge.se
Vid frågor om traktamenten vänder du dig till lon@haninge.se
Här finns mer information
Senast uppdaterad: 1 november 2023