Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Nya rutiner för beställning av personlarm

Från och med 31 december kommer samtliga personlarm inom Haninge kommuns verksamhetsområde att sägas upp. Detta med anledning av att 2G och 3G-näten kommer att tas ur bruk.

Illustration av ett larm och en text med Help Foto: Mostphotos.com

Tidigare har enheten för trygghet och säkerhet hanterat en samlingsfaktura för samtliga personlarm som sedan fördelats till respektive enhet - men från och med nu kommer respektive enhet belastas med en separat faktura.

Verksamheterna beställer nya personlarm via Proceedo, läs mer här

Alla gamla personlarm ska skickas med internpost till enheten för trygghet och säkerhet för inlämning till Avarn.

Mer information om personskydd

 

Senast uppdaterad: 21 november 2023