Kommande undersökning om kommunens IT-tjänster
Under vecka 5 kommer IT-enheten att genomföra en undersökning som riktar sig till användare av kommunens IT-tjänster. En länk till undersökningen skickas ut via e-post till medarbetare som använder kommunens IT-tjänster den 30 januari.

Syftet är att få ett underlag kring hur IT-tjänsterna fungerar idag och hur de kan utvecklas. Medarbetare som använder kommunens IT-tjänster kommer att få besvara en enkät som skickas ut via e-post.
IT-enhetens främsta mål är att ha nöjda användare och undersökningen är ett steg i ledet att utveckla kommunens IT-tjänster. Undersökningen kommer att genomföras årligen för att kunna mäta hur nöjda användare vi har över tid och hur vi ytterligare kan förbättra våra IT-tjänster.
Information om undersökningen
Länk till undersökningen skickas ut via e-post till medarbetare som använder kommunens IT-tjänster den 30 januari och sista svarsdag är 8 februari. Enkäten tar cirka tio minuter att besvara, är obligatorisk och genomförs på arbetstid.
I denna undersökning är svaren helt anonyma. IT-enheten har anlitat en extern part (Kontract AB) som utför undersökningen vilket innebär att inga svar kommer att kunna kopplas till en enskild person. Även fritextfrågor avidentifieras för att säkerställa att respondentensidentitet inte kan röjas. Denna externa och oberoende part ansvarar för, och skyddar varje respondents anonymitet, så att respondenterna kan känna sig trygga när de lämnar sina svar.
Har du frågor om undersökningen vänligen kontakta Katja Koskiniemi, Kontract AB, e-post: katja.koskiniemi@kontract.se
Senast uppdaterad: 23 januari 2023