Rudans friluftsområde
Rudan är ett populärt utflyktsmål i Haninge. Rudan är ett naturområde där du kan vara ute, röra på dig och göra många roliga aktiviteter – året runt.
Här kan du vandra, bada, fiska
och spela olika bollspel på sommaren.
På vintern kan du åka skidor och skridskor.
Du kan också åka pulka.
Det finns lekplatser
och platser där du kan grilla.
Rudans friluftsområde ligger i Handen.
Du behöver inte bil för att komma dit.
Du kan åka buss eller pendeltåg till Handens station.
Från stationen kan du gå till Rudan.
Senast uppdaterad: 3 mars 2026