Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Inköp och upphandling

Här finns information för leverantörer och företagare som är intresserade av att bevaka upphandlingar. Det finns tips på hur du förbereder dig innan ett anbudslämnande, tillgång till webbsidor där du anmäler deltagande och lämnar anbud. Du kan läsa om kommunens e-handel och få kännedom om kommunens samordnade leveranser.

förstoringsglas och boxar Upphandling av varor och tjänster i Haninge kommun. Foto: Mostphotos

Haninge kommun samordnar upphandlingar för Tornberget Fastighetsförvaltnings AB och Haninge Bostäder AB och har täta samarbeten med andra Södertörnskommuner. Haninge kommun strävar efter att upphandling av varor och tjänster sker på ett kostnadseffektivt, kvalitetssäkrat, affärsmässigt och rättvist sätt.

För dig som vill bli leverantör

Checklista vid anbudsgivning

Kontakta oss

Välkomna att kontakta inköp och upphandling i Haninge kommun.

Det går bra att skicka e-post, våra ärenden prioriteras och besvaras beroende på ärendets karaktär. Vid brådskande ärenden kan du skicka e-post med hög prioritet eller lämna telefonnummer så ringer vi upp. 

Telefonsupport 08 606 92 05

upphandling@haninge.se

Senast uppdaterad: 22 maj 2025