Inköp och upphandling
Här finns information för leverantörer och företagare som är intresserade av att bevaka upphandlingar. Det finns tips på hur du förbereder dig innan ett anbudslämnande, tillgång till webbsidor där du anmäler deltagande och lämnar anbud. Du kan läsa om kommunens e-handel och få kännedom om kommunens samordnade leveranser.

Haninge kommun samordnar upphandlingar för Tornberget Fastighetsförvaltnings AB och Haninge Bostäder AB och har täta samarbeten med andra Södertörnskommuner. Haninge kommun strävar efter att upphandling av varor och tjänster sker på ett kostnadseffektivt, kvalitetssäkrat, affärsmässigt och rättvist sätt.
För dig som vill bli leverantör
Bevaka upphandling
Checklista vid anbudsgivning
Lämna anbud
Samordnad varudistribution
Fakturera kommunen
E-handel
Kontakta oss
Välkomna att kontakta inköp och upphandling i Haninge kommun.
Det går bra att skicka e-post, våra ärenden prioriteras och besvaras beroende på ärendets karaktär. Vid brådskande ärenden kan du skicka e-post med hög prioritet eller lämna telefonnummer så ringer vi upp.
Senast uppdaterad: 22 maj 2025