E-faktura

Information om e-faktura till Tornberget Fastighetsförvaltnings AB i Haninge

Sveriges riksdag har  beslutat att alla leverantörer till offentliga verksamheter måste fakturera elektroniskt från och med 2019-04-01. Lagen gäller  upphandlingar som påbörjats efter att lagen har trätt i kraft, men Tornberget ställer krav på e-faktura sedan tidigare. Den nya lagen gäller alla inköp till följd av offentlig upphandling. Små belopp och direktupphandling undantas inte.

Fakturering ska ske i elektronisk form i Svefaktura-formatet. Leverans av e-fakturor ska göras till Tornbergets avtalade VAN-operatör, för närvarande InExchange. Tornberget identifieras med antingen organisationsnummer, 5564285806, eller med GLN 7365564285809.

Om du sällan fakturerar offentlig sektor och inte vill anskaffa ett eget systemstöd för detta så kan du använda vår fakturaportal hos Inexchange via länk på denna sida. I fakturaportalen kan du manuellt skapa e-faktura.

Om du har några frågor angående vår fakturaportal är du välkommen att kontakta oss efaktura@tornberget.se

Kontakt för den här sidan: kontakt@tornberget.se

Senast uppdaterad: 15 augusti 2019