Ny leverantör för inkassohantering

Haninge kommun har under våren tecknat ett avtal med Visma Financial Solutions som framöver kommer att ta hand om kommunens inkassohantering.

Inkassohantering Inkassohantering Foto: Mostphotos

Visma kommer i fortsättningen att skicka ut och svara på frågor om inkassokrav, medan Haninge kommun svarar på frågor kring den ursprungliga fakturan, påminnelsen och dess innehåll.

De inkassokrav som skickats ut från Intrum Justitia kommer att fortsätt hanteras av dom.

Har du frågor kring faktura och påminnelse, kontakta Haninge kommun.

Kontakta i första hand den referens som står på den ursprungliga fakturan och påminnelsen.

Du kan även kontakta kundgruppen:

E-post: kundnkrav@haninge.se

Telefon: 08-606 48 00

Har du frågor om ditt inkassokrav från Visma, kontakta dom genom

E-post: kontakt.vfs.se@visma.com 

Telefon: 0771-23 24 02

Har du frågor om ditt inkassokrav från Intrum Justitia, kontakta dom genom

E-post: B2C.se@intrum.com

Telefon: 08-616 77 00

 

Senast uppdaterad: 19 mars 2021