Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Allt du behöver veta inför semestern

Snart är det dags för sommarsemester för de flesta. Här hittar du tips och information att tänka på innan du checkar ut.

Foto: Mostphotos

Telefon, mejl och post

Kom ihåg att:

  • Hänvisa din telefon i CMG Web.
  • Lägg till ett frånvaromeddelande på din mejl i Outlook.
  • Säkerställ att din e-postlåda inte lämnas obevakad under din semesterperiod. Du kan till exempel vidarebefordra mejl till kollega eller ge kollega behörighet att läsa din e-post.
  • För papperspost kan du ge en fullmakt till registrator eller be en kollega att ta hand om din post under ledigheten.

Fakturor

Om du har fakturaansvar är det viktigt att komma ihåg att:

  • Hantera dina fakturor innan semestern
  • Delegera till en ersättare i Proceedo

Passerkort

Stänger för sommaren vecka 29 och öppnar igen vecka 34.

Inköp

Under vecka 27-33 är telefonsupporten för Inköp och Upphandling öppen måndagar och onsdagar klockan 9.00-11.00 (anknytning 9205). Övriga tider går det bra att skicka frågor via e-post enligt:

Inköp- och fakturafrågor

inkop@upphandlingsodertorn.se

Upphandling- och avtalsfrågor

upphandling@haninge.se

Samordnad varudistribution

samdist@haninge.se

Frånvarohänvisning – Outlook

  • Gå till arkiv
  • Välj autosvar (frånvarande)
  • Klicka i skicka autosvar
  • Välj skicka enadst under det här tidsintervallet:
  • Välj datum och tid
  • Skriv meddelande och infoga din signatur
  • Välj om svaret ska vara detsamma inom och utanför organisationen
  • Klicka på ok

Senast uppdaterad: 23 juli 2020