Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Kampanjen Är du lite för...?

Under perioden 12-25 november 2018 kör kommunen en kampanj för att fler ska få koll på Haninge kommun som arbetsgivare och också få upp ögonen för vilka roliga jobb och vilken bra arbetsplats vi kan erbjuda. Det är första gången som kommunen gör en kampanj för att stärka arbetsgivarvarumärket.

I mars 2018 lanserade kommunen ett arbetsgivarvarumärke i form av budskapet "Tid för utveckling. Rum för idéer" och ett visuellt koncept. Samtidigt togs ett basmaterial fram i form av film, medarbetarporträtt, annonser, kandidatpresentation och chefsinspiration som stödjer konceptet. Med det grundjobbet gjort är vi nu redo att i en lite större kampanj visa vilka vi är och vad vi står för och göra potentiella medarbetare nyfikna på att jobba hos just oss.

Hur berör det här dig som chef

  • Du kommer att märka av kampanjen i kommunens lokaler och sociala flöden. Bland annat kommer vi att skicka ut affischer till alla arbetsplatser, häng gärna upp i fikarummet. Vill du att den ska synas ännu mer på din arbetsplats? Prata med din förvaltnings kommunikationsstrateg.
  • Dela kampanjen i dina egna sociala flöden. Genom att söka upp Haninge kommun i ditt Facebook eller Linked In flöde hittar du annonsen. Tryck på "Dela" så sprids den i ditt nätverk. När man byter jobb är kommande chef något man tittar noga på. Det här är ett sätt för dig att marknadsföra dig mot potentiella medarbetare inom just ditt yrkesområde.
  • Den 12 november publiceras kampanjsidan, kika gärna in på www.haninge.se/ardulitefor och testa om du också är lite för...?
  • Be dina medarbetare dela kampanjen i sina sociala flöden. Medarbetare som trivs och är stolta är de bästa ambassadörerna.

www.haninge.se/ardulitefor

Presentationen om arbetsgivarvarumärket

Vill du gå igenom presentationen om arbetsgivarvarumärket för dina medarbetare eller vill du lära dig mer om vårt arbetsgivarvarumärke?

Läs mer om vårt arbetsgivarvarumärke


Frågor om kampanjen Är du lite för...?

  • Pia Leden, Projektledare på Enheten för arbetsgivarfrågor
  • Lovisa Lindmark, Marknadsföringsstrateg på Kommunikations och marknadsföringsenheten

Frågor som handlar om att sprida kampanjens budskap internt på din arbetsplats eller hur du kan utveckla dina strategier för att bli en ännu attraktivare arbetsgivare tar du med din kommunikationsstrateg eller HR-partner.

Kontakt

Pia Leden
Projektledare på Enheten för arbetsgivarfrågor
pia.leden@haninge.se

Lovisa Lindmark
Marknadsföringsstrateg på Kommunikations och marknadsföringsenheten
lovisa.lindmark@haninge.se

Fakta om kampanjen

Namn
Är du lite för...?

Genomförande
Vecka 46-47 samt vecka 52

Kanaler
Köpta annonser på Facebook och Instagram, våra egna sociala medier, annons i Mitt i Haninge.

www.haninge.se/ardulitefor

Senast uppdaterad: 23 juli 2020