Stockholm Archipelago dagen 2022

Välkommen till Stockholm Archipelago dagen 2022! Äntligen ses vi igen och är det något som vi lärt oss är det vikten av det lilla ordet sam-. Det är tillsammans som vi bäst skapar utveckling; robust och flexibelt, visionärt och tryggt, lustfyllt och hållbart.

Stockholm Archipelago dagen 2022 barn på klippa Stockholm Archipelago dagen 2022 Foto: Stockholm Archipelago

Stockholm Archipelago dagen 2022 – samvaro, samverkan och sampaketera

Välkommen till Stockholm Archipelago dagen 2022! Äntligen ses vi igen och är det något som vi lärt oss är det vikten av det lilla ordet sam-. Det är tillsammans som vi bäst skapar utveckling; robust och flexibelt, visionärt och tryggt, lustfyllt och hållbart.

Seminariet fokuserar på sampaketering av naturupplevelser/aktiviteter för ”naturtriben”. Under ett år har Stockholm Archipelago drivit ett projekt med medel från Tillväxtverket kring affärs- och produktutveckla hållbara sampaketeringar där naturaktiviteten är reseanledningen och företag med kommersiella transporter, boende, måltider, kultur ingår. Vi får ta del av arbetsprocessen och hur planen ser ut framöver för det fortsätta arbetet med hållbar sampaketering och marknadsföring inom Stockholm Archipelago.

Samspelet med Visit Sweden är en viktig del för att nå ett medvetet resande. Hur attraherar de resenärer till Sverige? Vi får ta del av deras nya varumärkesplattform.

Säsongens finaste tid är sensommaren och hösten. Skärgårdsregionsrådet Gustav Hemming berättar om Region Stockholms satsningar på detta fokus och vi avslutar med ett samtal som sätter fokus på vad som krävs för att skapa en ny säsong i skärgården.

Seminariet sker fysiskt på plats men spelas in om man vill ta del av det efteråt. Ta möjligheten att träffas igen och samtala med varandra.

Program
Moderator: Ulrika Nisser, Graffman.

13.00 ”Välkommen till Stockholm Archipelago dagen 2022”, ordförande för Stockholm Archipelago, Kristina Eineborg, Näringsliv- och utvecklingssdirektör Österåker kommun.

13.10 ”Stockholm Archipelago” – 2022-2023”, projektledare Marie Östblom, Visit Stockholm.

13.20 ”Affärs- och produktutveckling av företag på öar i Stockholm Archipelago”, processledare Birgitta Wahlberg, Wahlberg Process AB.

13.30 ”Arbetsprocessen för sampaketering”, representanter från premiumpaket 1,
ägare av Get Out Kayak, Jakob Rudholm och Director of Sales Marketing vid Sandhamns Seglarhotell, Sofia Rehnstrand.

13.45 ”Samarbete kring affärer”, representanter från premiumpaket 2, delägare av Sjö & Havsguiderna, Ulrika Hedbom och Vd Furusunds Värdshus, Malin Jönsson.

14.00 ”Bredda målgrupperna med nischade produkter”, representanter från premiumpaket 3, ägare av Svedtiljas/Lotstornet Åke Svedtiljas och ägare av Öppet Hav, Daniel Rudberg.

14.15 ”Övriga sampaketeringar och fortsättning”, processledaren Birgitta Wahlberg.

14.20 ”Stockholms skärgård – att verka för framtiden”, skärgårdsregionsråd Region Stockholm, Gustav Hemming.

14.30 Fika och träffas.

15.00 ”Hur tar Stockholm Archipelago paketeringen vidare?” projektledare Marie Östblom.

15.15 ”Tillsammans mot ett mer medvetet resande” – brandmanager, Visit Sweden Robert Hedlund berättar om Visit Sweden nya varumärkesplattform med varumärket Sverige som resmål.

15.55 ”The Magic Season” – sensommar och höst i Stockholms skärgård. Ett samtal om vad som krävs för att skapa en ny säsong.
- Lars Lundberg, ansvarig för marknadsföring, Visit Stockholm
- Johanna Nordström, ägare Sandhamns Seglarhotell
- Jonas Dahl, vd BornsteinLyckefors
- Anna Berglund, Omvärld- och Utvecklingsdirektör, Haninge kommun

16.15 ”Tack för att ni kom och var med”, ordförande Kristina Eineborg och projektledare Marie Östblom.

16.30 För er som vill så träffas vi för en AW på restaurangen Fotografiska. (OBS att entré avgift ej ingår i seminariet)

Praktiskt inforamtion

När: Onsdag 6 april
Tid:13-16.30
Plats: Fotografiska, Stadsgårdshamnen 22

Antal platser är begränsat, anmäl dig via länken nedan senst 4 april.
Anmäl dig här

 
 

Senast uppdaterad: 22 juni 2022