Individutskottssekreterare

Smiley face

Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. 

Välkommen att utvecklas med oss

Välkommen till en spännande vardag där vi tar Haninge in i framtiden-Vi har tid för utveckling och rum för idéer

Vi söker dig som vill komma hit och arbeta och göra skillnad i en organisation med kvalitè, engagemang, arbetsglädje och utveckling!

På social- och äldreförvaltningen arbetar vi med människors livssituation genom hela livet. Förvaltningen ansvarar för att kommunens invånare får rätt omsorg och stöd.

I Haninge kommun ska alla invånare känna sig trygga och säkra.

Individ och familjeomsorg är en avdelning under Social- och Äldreförvaltningen.

Avdelningen Individ och familjeomsorg ska arbeta resurseffektivt och erbjuda en verksamhet som ger största möjliga nytta till målgruppen. Detta innebär att arbetsprocesser etc. ska utformas på ett sätt som gör målgruppen delaktiga och där olika kompetenser samarbetar för att i rätt tid ge målgruppen ett gott samlat stöd utifrån deras behov.

Ditt uppdrag

Som individutskotts sekreterare kommer du att ansvara för att förbereda och vara sekreterare vid individutskottets sammanträden, vilket innebär att du säkerställer att handlingar till utskottet är juridiskt korrekta.

I uppdraget ingår att du upprättar dagordning och skickar ut kallelse samt handlingar till ledamöterna och tjänstemän, individutskottets handlingar hanteras enbart digitalt via läsplattor.

Viktigt att kunna hantera sekretessbelagda ärenden till utskottet på rätt sätt och förstå innebörden av sekretess. Du skriver och färdigställer protokollet och expedierar även beslut samt hanterar övriga arbetsuppgifter vanligen förekommande i samband med ett sammanträde.

Tjänsten kommer att kombineras med andra administrativa uppdrag.

Organisationen är i ständig förändring och nya uppdrag i kommunen kan innebära nya arbetsuppgifter för medarbetarna.

Det här söker vi hos dig

Vi söker dig som har högskoleutbildning inom statsvetenskap, juridik och offentlig förvaltning.

Vi ser även gärna inriktning motsvarande en socionomutbildning med komplettering inom ovan områden.

Du ska ha kunskap om offentlighet, sekretess samt diarieföring och erfarenhet av prototokollskrivning.

Du har tidigare yrkeserfarenhet från socialtjänsten och dess myndighetsutövning.

Meriterande

Det är meriterande med erfarenhet som individutskotts sekreterare inom socialtjänstsektor, yrkeserfarenhet från sekreterarskap i exempelvis nämnd eller utskott och/eller erfarenhet av att leda utredningsarbete.

Erfarenhet av att arbeta i en politisk styrd organisation och erfarenhet och sakkunskap från socialtjänstens verksamhet och dokument-och ärendehanteringssystemet W3D3.

Kompetenser

Som person har du förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och tar stort ansvar för din uppgift.

Du är noggrann och väl medveten gällande kvalitetsstandard och lagstiftning samt lägger ner stor vikt vid att alla berörda lever upp till dessa.

Du är även lugn, stabil och kontrollerad i stressade situationer samt har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan se möjligheter i förändringar.

Du är även van vid att arbeta med en tidsplan och ”deadlines”.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Det här kan vi erbjuda dig

Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor och erfarna chefer. Vi sitter i ljusa trevliga kontorslokaler med goda parkeringsmöjligheter och närhet till köpcentrum, restauranger, naturområde med bad, skid- och löpspår, samt till Handens pendeltågsstation, endast 20 minuter från Stockholm city. Vi har fri tillgång till gym i kommunhuset, rökfri arbetstid, friskvårdscheckar, årsarbetstid, klämdagar samt möjlighet till semesterväxling.

Provanställning kan komma att tillämpas

Gå gärna in på vår hemsida: www.haninge.se för mer information

Vid frågor om tjänsten kontakta:

Avdelningschef: Maria Timonen Porshage tel: 08-606 82 01, mail: maria.timonenporshage@haninge.se

Eller

Nämnsekreteraren: Leila Koivumaki tel: 08-606 84 65, mail: leila.koivumaki@haninge.se

Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer ske löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Logga in och sök jobbet

Kontakt för den här sidan: haningekommun@haninge.se

Senast uppdaterad: 20 februari 2020